Jorviks modevecka

Massor av saker händer i Jorvik City den kommande veckan, och dessutom kom denna veckas uppdatering med två nya funktioner, nya kläder och utrustning samt en ny frisyr att välja på.
 
Nu är modeveckan på Jorvik tillbaks i gallerian, med nya uppdrag. Jag älskar hur de valt att göra modeveckan i år; som att det går att småprata med några av Jorviks karaktärer och vara med på uppträdanden själv, varje dag med något nytt att klä upp sig till. Under årets modevecka är uppmärksamheten riktad mot vår karaktär vilket verkligen märks att de har lagt ner tid och omtanke på.
 
Några av de klädesplagg som går att köpa i gallerian. Som ni ser tog jag tillfället i akt och bytte ut min frisyr också. Jag älskar hur håret ramar in ansiktet (men glömde ta av mig hjälmen, ni får stå ut med den.)
 
Ny funktion
Nu, äntligen, kan vi byta till en ny frisyr och ändå ha kvar den gamla - som jag längtat efter en sån funktion c: Ett frisyrbyte kommer från och med nu inte behöva kännas så riskfyllt med tanke på hur annorlunda håret kan se ut med hjälm på, nu kan vi välja och vraka mellan de frisyrer vi köpt när vi vill. Jag tänker skaffa en hög med blonda frisyrer, så kan min karaktär välja om hon vill ha håret i en hästsvans eller inte :D Hoppas vi får något liknande till våra kära pållar också en dag. 
 
Flera busshållplatser
Det känns som att de insett hur stort Jorvik är och hur frustrerande det kan vara att ha bråttom någonstans tvärs över kartans område. Bussar till Jorvik City går nu från ett flertal busshållplatser på Jorvik!
 
Själv tycker jag att denna veckas onsdagsuppdatering var bra, vad tycker ni?



Stina Prettysten

Är det en slump att det nästan bara är NPC:er från skördebygden där? Och varför pratar alla NPC:er om Devils gap och försvinnandet av Jarlaheims förra borgmästare? Ooooooh, jag set ett samband! xD
Dessutom har spelmusiken ändrats nära Devils gap!

Svar: Jag tänkte skriva om det senare idag! Spännande uppdrag måste ju vara på ingång!
Elise Stormwright

Skrivet 2018.09.30 - 10:10
Stina Prettysten

Under knappen ”logga in för att signera” i ditt kommentarsfält eller vad man ska kalal det så fanns det en knapp som det stod ”signera som Christine” på?? Vad är det för knapp?

Svar: Det måste vara blogg.se som buggar haha. Då och då står det att jag redan är inloggad som en annan bloggare när jag ska logga in. Lite skumt c:
Elise Stormwright

Skrivet 2018.09.30 - 10:12
Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL:


Din kommentar



Hej! Jag går under namnet Elise Stormwright och är 19 år. Jag har spelat Star Stable sen 2014 och spelade även de gamla spelen innan dess. Här hittar du allt mellan Jorvik och Pandoria, och lite till.

Elise Stormwright @ stormwright.blogg.se