Ett livligare Jorvik i framtiden

Inget nytt område till Jorvik i år. En gammal nyhet, men jag har funderat lite på ämnet ett tag - och häromdagen skrev en annan blogg om nyheten, så jag tänker att ja, varför inte dela med mig av mina tankar också.
 
Många blev säkert besvikna när de fick veta att Jorvik inte kommer utökas med något nytt område i år, och jag är väl också lite ledsen. Litegrann. För att nya områden är verkligen stort. Varje år har vi fått ett helt nytt område. Ett helt. nytt. område. Helt otroligt, egentligen. 
Men nya områden har sina nackdelar, och medan Jorvik utökas med område efter område, står gamla områden i glömska. Gyllenåsarnas dal. Den gömda dinosauriens dal. Asklandet. Till och med ställen i Jarlaheim. Färjeläget i New Hillcrest står tomt, även om en färja mycket väl skulle kunna gå dit. Vi har fortfarande uppdrag som står på vänt i hela Jorvik, karaktärer vi knappt hunnit lära känna, till och med karaktärer som vi knappt hälsat på förut.
Jag hoppas verkligen att de arbetar på att uppdatera äldre områden, gamla karaktärers utseende och att ge oss fortsättningar på gamla uppdrag som fallit i glömska under åren. Eftersom att de inte behöver arbeta så hårt med att ge oss ett nytt område med nya karaktärer och nya uppdrag, kan de förhoppningsvis arbeta med att ge hela Jorvik nyttt liv istället. Jag hoppas åtminstone på ett livligare Jorvik i framtiden.
 
En relativt outforskad del av byn Jarlaheim
 
Vad tycker ni om att vi inte får ett nytt område i år, är ni besvikna eller känner ni som jag?



Stina Prettysten

Jag gillar när nya områden kommer för jag tycker om när man får utforska nya platser❤️Däremot tycker jag att det är ett bra beslut, det är viktigare att uppdatera gamla platser tycker jag. Jag hoppas att de gör om Silvergladebyn!

Svar: Självklart, jag älskar nya områden och nya ställen att rida till! Men förhoppningsvis kan gamla områden ge mig känslan av att rida till något nytt och fint igen, tänker jag. Håller med, Silvergladebyn behöver ett lyft, hoppas vi får en uppdatering av byn i år.
Elise Stormwright

Skrivet 2018.08.06 - 15:37
Isabelle Rainfield


Jag saknar ett nytt område! Jag vill gå på upptäcksfärd och se vad mer Jorvik har att erbjuda! Eftersom vi fick Mistfall senast, en nationalpark med storslagen natur, så skulle jag gärna se en utökad del av Jorvik City.
Men jag är klart glad över att gamla ställen uppdateras, däremot kan jag tycka att de har sin charm. Vi får se fram emot ett storlslaget 2019 i stället! :)

Svar: Mer att se fram emot 2019! (Håller med, är själv rädd att uppdateringar av gamla områden kommer förstöra känslan jag har av dem, som med Firgrove till exempel)
Elise Stormwright

Skrivet 2018.08.07 - 19:15
http://rainfields.blogg.se/
Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL:


Din kommentar



Hej! Jag går under namnet Elise Stormwright och är 19 år. Jag har spelat Star Stable sen 2014 och spelade även de gamla spelen innan dess. Här hittar du allt mellan Jorvik och Pandoria, och lite till.

Elise Stormwright @ stormwright.blogg.se