Nytt om Devil's Gap

Håll i hatten! Äntligen, och jag menar äntligen, händer det något med Devil's Gap i Jarlaheim!
 
Som många har lagt märke till nämner några karaktärer ett visst djävulsgap och en viss försvunnen borgmästare om man går och pratar med dem.
 
Jarlaheims nuvarande, tillfälliga borgmästare, Jack Goldspur, säger något mycket intressant om djävulsklyftan om man pratar med honom. Han ställer sig nämligen frågan hur farlig en förbannad klyfta, hem åt Jorviks urhäxor, evigt omhöljd i läskig dimma, kan vara. (Han säger också att den nyinförda lagen om att tillåta hästar att hoppa i Jarlaheim bara låg på hans skrivbord i väntan på en underskrift sedan innan han tillträdde, vilket... suck. Hur många år tog det egentligen att skriva under den?)
 
En karaktär från de gamla spelen, hockeyspelaren Buck (som i hockeypuck?) nämnde också Devil's Gap:"Ja, ryktena är sanna. Stället är hemsökt. Det var något om häxor från, typ, tusen år sedan".
 
Med tanke på hur tyst det varit tidigare om Devil's Gap verkar ju något vara i görningen. Huvuduppdrag snart hoppas jag :D
 
 
Jag är så glad att vi småprata lite med Jorviks invånare om vad de går och pysslar med om dagarna, så intressant med lite inblick i deras liv och vilka de är c: Det ska sägas att jag kan ha gått och blivit förtjust i några karaktärer jag inte ens ägnade någon tanke innan ;)
 
Hur hypade är ni inför huvuduppdrag i Devil's Gap?
 



Rebecca

Jag hoppas VERKLIGEN att devilsgap öppnas upp snart, kan knappt vänta med att få se vad som gömmer sig bakom grinden och den där tjocka dimman...

Svar: Ellerhuuuuur :D
Elise Stormwright

Skrivet 2018.10.04 - 18:35
http://sunforestsso.blogg.se/
Isabelle Rainfield

Åååh wiii jag vill utforska ett MYSTISKT område! Hoppas vi kan få se det snaaaart! :D

Svar: Jaaaaaaaa :DD
Elise Stormwright

Skrivet 2018.10.04 - 18:56
Ellie Archson

Jag funderade också på samma sak när jag spelade, men sen slog det mig när jag läste ditt inlägg - HALLOWEEN?! Häxor, hemsökt osv. Kanske får vi reda på mer under Halloween uppdateringen, eventuellt att området öppnar upp då?

Svar: Oj, det har jag inte ens tänkt på c: Det låter ju som att vi kommer få området senare i höst, så varför inte?
Elise Stormwright

Skrivet 2018.10.07 - 23:44
Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL:


Din kommentar



Hej! Jag går under namnet Elise Stormwright och är 19 år. Jag har spelat Star Stable sen 2014 och spelade även de gamla spelen innan dess. Här hittar du allt mellan Jorvik och Pandoria, och lite till.

Elise Stormwright @ stormwright.blogg.se