För- och nackdelar med att bo i Dundull

Nu har jag bott i Dundull hela vintern och det är nu maj. Dessutom har jag inte skrivit ett enda intressant inlägg på flera månader. Varför inte skriva om hur det är att bo i Dundull?
 
Dundull är en by med vikingarötter som ligger beläget i utkanten av Södra Mistfallskogen i Mistfall, ett område i sydöstra Jorvik. Området är känt för sin skog som idag är nationalpark och patrulleras av Jorvik Rangers vars syfte är att värna om den unika naturen. Det finns således många ridstigar i området, och stallet i utkanten av byn har även i turridning.
 
Dundullstallet
 
Fördelar med att bo i Dundull
  • Det finns en liten stuga längs med vägen till Dundull, en liten bit in i skogen, som ingen äger. Om du har tröttnat på att sova på höloftet i ditt stall så kan du ju alltid flytta dit
  • Södra Mistfallskogen innebär en bra ridmöjlighet, eftersom att det finns många ridstigar att rida på
  • Jorvik Rangers har anordnat två ridbanor i skogen. Båda är svåra att rida, men motsvarande givande i färdighet, 250 xp för varje ridbana. Dessutom håller de i en orienteringsbana som också ger mycket xp
  • Det finns en paddock längs vägen till Dundull, ena halvan med hinder uppställda. Paddocken innebär ännu en ridmöjlighet.
  • Dundulls stall har även en liten inhägnad intill stallet som både går att använda som en liten paddock eller som hage. 
  • Naturen är sjukt vacker! Passar speciellt dig som tycker om att fota eller som bara tycker om att omge dig med vacker natur. På natten lyser svampar och små eldflugor upp den annars mörka skogen
  • Det är en klar fördel att det är det typ "nyaste" området av Jorvik, det är väldigt fint gjort
  • Bara en liten bit utanför byn finns en busshållplats till Jorvik City. Passar dig som är i Jorvik City mycket, det blir så enkelt att sticka till Jorvik City's Galleria om du är i behov av ny utrustning
Södra Mistfallskogen
 
Nackdelar med att bo i Dundull
  • Dundull ligger väldigt avlägset beläget och innebär att du antingen tvingas använda hästtransport eller rida hela långa vägen om du ska någonstans. Det inger en känsla av att vara lite isolerad, och varje gång jag ska hämta något i mitt stall och befinner mig i typ Skördebygden känner jag bara "why"
  • Stallet har inga arbetsuppgifter åt dig, så det blir inte naturligt att du "bara" ska ta dig an dessa innan du rider iväg någonstans. Dessutom bara 10 js för att rida Jorvik Ranger's ridbanor. Dundulls invånare är snåla, I tell you. Eftersom att Dundull är så isolerat är dessa sammanlagda 30 js allt jag tjänar per dag eftersom jag stannar i byn hela dagarna
  • Det finns ridstigar och en paddock i området, men inte många ridmöjligheter annars. Paddocken har dessutom ingen egentlig hinderbana, utan det står bara tre terränghinder? Byt åtminstone ut dem mot hinder med bommar
  • Skogen är lite väl mörk. Inte ens dagtid ser jag Pumpkinpies små hovar om jag inte drar upp ljushet och kontrast med fotoverktyget. Rid inte mörka hästar i skogen om du vill fota
Men det är en väldigt mysig känsla att bo i Dundull, och fördelarna har ju gjort att jag bott kvar. Nu är jag nyfiken: Var bor du någonstans i Jorvik? Om du bor eller har bott i Dundull, håller du med mig i mitt omdöme?



Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL:


Din kommentar



Hej! Jag går under namnet Elise Stormwright och är 19 år. Jag har spelat Star Stable sen 2014 och spelade även de gamla spelen innan dess. Här hittar du allt mellan Jorvik och Pandoria, och lite till.

Elise Stormwright @ stormwright.blogg.se