Koras spiontrupp

Hallå! Men jo, jag red förbi Koras stuga uppe i fjället idag, egentligen för att jag var påväg till Redwood point med Juniper, men så plötsligt hade jag egentligen lite lust att dra på ett uppdrag. Vilket i princip aldrig händer, så istället för att rida vidare, red jag upp till Kora för att fråga henne vad hon ville mig.
Kora Pelletier är en blyg och försiktig druidlärling och en stor vän av skogens djur (egentligen tycker hon väl att djur är att föredra), och hon förklarar att hon övat upp en liten trupp djur inom spioneri för att kunna assistera Spejarmäster i hans spionuppdrag. Spejarmäster känner vi ju, han har en egen spiontrupp bestående av jordekorrar, vilka färdas i tunnlar i jorden (och enligt honom är de även mycket snabbare än något ekipage ovan jord, but I doubt that).
Kora frågar om jag vill hjälpa henne övertyga Spejarmäster om att de djur hon övat upp inom spioneri också duger för uppdragen. Jag är förstås med på förslaget, och så bär det av för att mötas med Spejarmäster i skogen.
Spejarmäster
 
Spejarmäster är förstås lite kritisk till Koras förslag eftersom att han menar att inga djur kan mäta sig med ekorrarnas intelligens och disciplin, men han går med på att pröva Koras trupp i konsten att spionera ändå. Jag hjälper till förstås! Spejarmäster har en svart liten ekorre som heter Lucien, som också ska hjälpa till under examineringen. En till synes goth liten ekorre.
 
Första provet går ut på att pröva djurens luktsinne, och de ska lukta sig fram till målet. Så ska de färdas under jord i Spejarmästers tunnlar, och även Koras fågelvän Beeper klarar av uppdraget.
Jag får i uppdrag att rida vägen ovan jord i en orienteringstävling för att ställa Spejarmästers teori på prov om att tunnlarna är en snabbare färdsväg än att rida ovan jord. Vilket de förstås var också.
 
Sista provet går ut på att spionera på mig medan jag rider oskyldigt omkring i Dundull, och Spejarmäster fäster små kameror till djuren, så att han ska kunna syna hur bra de klarat av att inte bli upptäckta.
 
Men något är i antågande. Kan det verkligen vara en av Dark Cores små robotspioner?
I ansamlingen av truppen efter sista examineringen saknas Beeper, och vi vänder om och rider så snabbt vi kan för att försöka hitta honom någonstans längs vägen. Vi hittar honom emellertid inte, utan istället hittar vi hans övergivna kamera på marken, och vi plockar upp kameran för att försöka förstå vad som kan ha hänt. Filminspelningen visar att Bepper har blivit kidnappad av Jessica för Dark Core, i ett försök på att rädda Lucien.
 
Vi rider iväg för att rädda dem båda och det lyckas Jessica såvitt med kidnappningen, men med Koras spiontrupp rider vi upp vid Jessicas sida (även om Juniper inte är så snabb än) och hon tvingas överge sitt uppdrag att kidnappa druidernas nya generation av spionagenter.
 
Koras spiontrupp klarar examineringen, så även Beeper, även om han inte klarade att fullfärda sista uppdraget, och Kora blir utsedd till fågelmästare inom en ny trupp av agenter i druidernas cirkel.
 
En kul uppdragsserie; välskrivet och med en liten story twist efter sista examineringen. Och jag tycker att Dark Cores spionrobotar är allt för söta, give me!



Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL:


Din kommentar



Hej! Jag går under namnet Elise Stormwright och är 19 år. Jag har spelat Star Stable sen 2014 och spelade även de gamla spelen innan dess. Här hittar du allt mellan Jorvik och Pandoria, och lite till.

Elise Stormwright @ stormwright.blogg.se